تست شخیصت شناسی

استعداد intj

استعداد intj

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 06 مهر 1401 ساعت 18:51

تست شخیصت شناسی

پیش از هرچیز به این توضیح توجه کنید:

منظور از متفکر- در این قسمت- کسی است که می‌تواند با در کنار هم قرار دادن الگوهای مختلف، وضعیتِ آینده را پیش‌بینی و متناسب با آن برنامه‌ریزی کند.

[box type=”tip” radius=”5″]تیپ‌های متفکر زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد اطلاعات، ایده‌ها و تجربه‌های مختلف کرده و تلاش می‌کنند ارتباط و معنایی مشخص میان آن‌ها پیدا کنند. پیدا کردن معنی وقایع و رویدادها از ویژگی‌های تیپ متفکر است.

متفکرها سعی می‌کنند اتفاقات و تجربیات زندگی را به شیوه خودشان تفسیر کنند و معنای آن را بفهمند و برای این کار نیاز به خلق یک مدل ذهنی قوی دارند. آن‌ها به زمان آینده بیشتر توجه می‌کنند. متفکرها به احتمالات فکر می‌کنند و سعی می‌کنند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که به آینده دلخواه و مطلوب خودشان برسند. این برنامه‌ریزی ممکن است بسیار خاص و مختص خودشان باشد و در نتیجه دیگران نتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. متفکرها دوست دارند با برنامه‌ریزی‌های فکرشده و خاص سیستم‌های مد نظر خودشان را خلق کنند یا سیستم‌های قبلی را اصلاح نمایند.

البته همه ما از این ویژگی و مهارت استفاده می‌کنیم اما این مهارت جزو ترجیحات و استعدادهای اصلی تیپ‌های متفکر (INTJ و INFJ) است. در واقع همه ما زمانی که داریم مدل‌های تئوریک و نظری را مطالعه می‌کنیم یا آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم یا اینکه در مورد ایده‌ها و نظریات حرف می‌زنیم و آن‌ها را تفسیر می‌کنیم، داریم از همین ویژگی استفاده می‌کنیم. اما تیپ‌های متفکر ترجیح می‌دهند بیشتر اوقات از این ویژگی استفاده کنند.

اگر شما جزو تیپ‌های متفکر هستید ترجیح می‌دهید در یک تست خودشناسی کامل و مطمئن شرکت کنید و دوست دارید نتیجه این تست یک دید وسیع و چندوجهی در مورد قسمت‌های مختلف زندگیتان به شما بدهد.

اهدافِ اصلی زندگی شما- چه اهداف کاری و چه اهداف غیرکاری- معمولاً متمرکز بر کسب نتیجه و خروجی در بلند- مدت است. سعی کنید یک تصویرِ کلی در مورد اینکه می‌خواهید در آینده چه وضعیتی داشته باشید و دقیقاً کجا ایستاده باشید در ذهن بسازید. به این فکر کنید که دوست دارید چه مدل زندگی داشته باشید؟‌ یک تصویر و الگوی اصلی برای زندگی‌تان پیدا کنید و سپس قسمت‌های کوچک‌تر را به گونه‌ای کنار هم قرار دهید که به آن تصویر کلی دست پیدا کنید.

زمانی که به تصویرِ مطلوبتان از آینده فکر می‌کنید این احتمال وجود دارد که به فرصت‌های واقعی و آنی بی‌توجهی کنید و آن‌ها را از دست بدهید. خودتان را وادار کنید که تصویری که از آینده دارید را به اهدافِ ملموس و واقعی تبدیل کنید. برای این کار یک لیست از میکرواکشن‌هایی که فوراً می‌توانید انجام دهید تهیه کنید و به آن‌ها عمل کنید.

نقاط قوت تیپ متفکر:

  • ترکیب کردن اطلاعات
  • دورنمای وسیع
  • تمرکز روی آینده
  • سازمان‌یافتگی
  • پیگیری کارها

ترجیحات متفکرها در محیط کار چیست؟

  • تمرکز روی معنیِ پنهان و پشتِ پرده اتفاقات، رویدادها و واقعیت‌ها
  • مشتاق یادگیری در مورد ایده‌ها، نظریات و مدل‌های جدیدِ نظری
  • بررسی اطلاعات از زوایای مختلف و متعدد
  • فکر کردن به راه‌حل‌های کلان و بلند-مدت و انگیزه برای اجرای آن‌ها
  • قبل از اقدام به طور کامل در مورد پروژه فکر و برنامه‌ریزی می‌کنند
  • در صحبت‌هایشان از تمثیل‌، استعاره‌ و آنالوژی برای فهم بهتر مطلب استفاده می‌کنند

امتیاز شما به این مقاله: [kkstarratings]


مشارکت شما

تجربه شما از مواردی که در این مقاله ذکر شد چیست؟ اگر خودتان INTJ یا INFJ هستید و تجربه‌ای مشابه دارید خوشحال می‌شویم آن را در قسمت نظرات زیر همین پست برای ما و سایر دوستانتان مطرح کنید.

محصولات مرتبط

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر