تست شخیصت شناسی

سوالات شخصیت شناسی

سوالات شخصیت شناسی

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 06 مهر 1401 ساعت 14:09

چگونه تست را انجام دهیم؟

تست شخیصت شناسی

پرسش ها را به سرعت و بدون آنکه فکر کنید پاسخ دهید؛ یعنی واکنش فوری خود را به پرسش ها انتخاب کنید.

در این تست میزان مصم بودن و اراده شما سنجیده می شود.

امتیاز بیشتر نشانگر  مصمم و با اراده بودن شماست. امتیاز های بالا نشانگر یک شخصیت سمج، جسور، پرخاشگر، سلطه جو، متعصب، تشنه توجه و ماجراجویی می باشد. امتیازهای پایین دلالت بر اراده ضعیف یا شخصیت مطیع و سلطه پذیر دارند.

به نظر می آید که امتیازهای بینابینی بهترین حالت هستند، و بیشتر افراد در همین طیف قرار دارند. بیشتر افراد “برنده” و “بازنده” از امتیاز های خیلی بالا می آیند ( زیرا افراد با امتیاز بالا ریسک پذیر هستن)، ولی در دوران صلح و آرامش ، کسانی که در درازمدت دوام می آورند، از دسته امتیاز پایین ها هستند. ما با نگرش های ” یا برنده شو یا درمانده” و ” خودت رو قاطی نکن” آشنا هستیم. اولی مربوط به امتیازهای بالا و دومی به امتیازهای پایین است.

تست شخصیت در واقع همان نگرش کلی نسبت به زندگی و دیگر افراد می باشد. به عبارت دیگر، دیدگاه رقابتی در برابر دیدگاه همیاری و همکاری یا خود محوری در برابر اهمیت دادن به دیگران است.

زندگی اجتماعی توازنی بین رقابت و همکاری را می طلبد. حس رقابت بین افراد باعث تلاش، اشتیاق و ماجراجویی می شود. از طرف دیگر، بدون درک و ملاحظه دوجانبه، تعاملات اجتماعی نمی تواند پایدار باشد. توازن ضروری است.

ما در طبیعت انسان با دو عامل اساسی روبرو هستیم، آنان که در عامل شماره ۴ قوی هستند به احتمال زیاد رییس مآب، سرسخت و رقابتی هستند. آنان بیشتر دوست دارند که مورد احترام باشند تا اینکه دوست داشته شوند.

دانلود مجموعه تست روانشناسی و شخصیت شناسی رایگان برای اندروید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: moshaveraneh.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر