مرجع تست های دقیق روانشناسی و شخصیت شناسی
psychologytest.fileon.ir

تست شخصیت شناسی دقیق 1401

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 06 مهر 1401 ساعت 13:41

یکی از مراحل آزمون استخدامی شرکت ها و سازمان های دانش بنیان بخش خصوصی، شرکت در آزمون شخصیت شناسی می باشد. در سال 1401 نیز آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی به منظور تطبیق ابعاد شخصیتی داوطلبان با مشاغل مورد نظر، در زمان مشخص برگزار می شود.

با توجه به اطلاعیه سایت آزمون استخدامی بخش خصوصی، مرحله آزمون‌ های شخصیت شناسی از 11 مرداد آغاز شده و تا 16 شهریور 1401 ادامه خواهد داشت. 

از آنجا که داوطلبان برای ادامه روند آزمون استخدامی بخش خصوصی نیاز به شرکت در آزمون های شخصیت شناسی دارند، اطلاع از زمان ثبت نام و شرکت در آزمون شخصیت شناسی ضروری است. بنابرین در این مقاله زمان و نحوه ثبت نام آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱، نحوه برگزاری آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱ و سوالات  این آزمون به طور کامل توضیح داده شده است.


زمان ثبت نام آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱

شرکت ها و سازمان های خصوصی و دانش بنیان، به منظور جذب نیروی انسانی متعهد، متخصص و کارآمد، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی می نمایند. داوطلبانی که تمایل به استخدام در این شرکت های خصوصی را دارند، باید در زمان ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام نموده و خود را آماده زمان برگزاری این آزمون نمایند.

فرآیند آزمون استخدامی بخش خصوصی در سال 1401 نیز مانند سال های گذشته، از مراحل مختلفی تشکیل شده و داوطلبانی که بتوانند تمامی این مراحل را با موفقیت بگذرانند، به استخدام شرکت های هدف در شهرهای مورد نیاز آزمون استخدامی بخش خصوصی، در می آیند. یکی از مراحل آزمون استخدامی بخش خصوصی، آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی بوده و داوطلبان برای شرکت در آزمون کتبی، باید در آزمون های شخصیت شناسی شرکت نموده و نتیجه مطلوبی کسب نمایند.

اطلاعیه ثبت نام آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱ در سایت آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت های صنعتی، تجاری و فناور به نشانی inre.ir منتشر می شود. زمان ثبت نام آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی 1401 نیز در اطلاعیه های سایت اعلام می شود. طی بازه زمانی اعلام شده داوطلبان باید نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون های شخصیت شناسی اقدام نمایند.

در آزمون استخدامی بخش خصوصی سال 1400، زمان ثبت نام و شرکت در آزمون شخصیت شناسی از 23 مرداد تا 19 شهریور ماه بوده و این مهلت برای داوطلبان تمدید شده است. بنابراین انتظار می رود زمان ثبت نام و شرکت در آزمون شخصیت شناسی بخش خصوصی ۱۴۰۱ نیز در همین بازه زمانی باشد. این آزمون به دلیل استقبال زیاد به تعویق افتاده و زمان دقیق آن متعاقبا به داوطلبان اعلام خواهد شد.

با توجه به اطلاعیه سایت آزمون استخدامی بخش خصوصی، مرحله آزمون‌ های شخصیت شناسی از 11 مرداد آغاز شده و تا 16 شهریور 1401 ادامه خواهد داشت. 

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در زمان ثبت نام آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی 1401، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی می شود.



نحوه ثبت نام آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱

همان طور که پیش از این توضیح داده شد، یکی از مراحل فرآیند آزمون استخدامی بخش خصوصی 1401، آزمون شخصیت شناسی می باشد. پس از اینکه متقاضیان، مدارک لازم برای ثبت نام آزمون بخش خصوصی و سوابق خود را تکمیل کرده و شایستگی های شغلی خود را انتخاب نمودند، می توانند نسبت به ثبت نام در آزمون های شخصیت شناسی اقدام نمایند. داوطلبان برای اینکه بتوانند روند آزمون را ادامه دهند، باید در زمان مقرر در آزمون های شخصیت شناسی ثبت نام و شرکت نمایند.

آزمون شخصیت شناسی استخدام بخش خصوصی به منظور شناخت ابعاد و خصوصیات شخصیتی افراد و تطبیق این خصوصیات با مشاغل مورد نظر برگزار می شود. ثبت نام در آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱، در سایت آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت های صنعتی، تجاری و فناور به نشانی inre.ir انجام شده که نحوه ثبت نام در این قسمت از مقاله توضیح داده شده است.

ابتدا داوطلبان سایت استخدام بخش خصوصی یا inre.ir را در مرورگر خود جستجو نمایند.

نتیجه اول مربوط به سایت استخدام بخش خصوصی بوده که با کلیک بر روی آن می توانند وارد سایت شوند.

در صفحه اصلی سایت، داوطلبان باید بر روی گزینه ورود داوطلبان در بالای صفحه کلیک نمایند.

در این قسمت، با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به پرتال شخصی خود وارد می شوند. در پرتال سایت استخدام بخش خصوصی، داوطلبان می توانند با ورود به بخش آزمون های شخصیت شناسی استخدامی، در این آزمون ها ثبت نام نموده و در موعد مقرر نسبت به شرکت در آزمون شخصیت شناسی اقدام نمایند. در این بخش قسمت آزمون های شخصیت شناسی قرار داده شده است. 

داوطلبانی که قصد ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی بخش خصوصی 1401 را دارند، باید به سایت inre.ir وارد شده و مراحل آزمون از مرحله ثبت نام تا مرحله اعلام نتایج آزمون استخدامی بخش خصوصی را در این سایت طی نمایند. مطالعه مقاله زیر به داوطلبان کمک کرده تا از جزئیات این سامانه مطلع شوند.

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در نحوه  ثبت نام آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی می شود.



نحوه برگزاری آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱

آزمون استخدامی بخش خصوصی بر اساس شایستگی ها و توانمندی های داوطلبان برگزار شده و سهمیه آزمون استخدامی بخش خصوصی به هیچ یک از داوطلبان تعلق نمی گیرد. به منظور شناخت دقیق توانمندی های داوطلبان و تطبیق این توانمندی ها با مشاغل مناسب، مراحل مختلفی برای پذیرش افراد در آزمون بخش خصوصی وجود دارد.

یکی از مراحل فرآیند آزمون بخش خصوصی ۱۴۰۱ که در دفترچه ثبت نام آزمون بخش خصوصی درج شده، آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی 1401 بوده که با هدف تطبیق ابعاد و ویژگی های شخصیتی داوطلبان با مشاغل متناسب آنها، برگزار می شود. داوطلبان برای شرکت در آزمون شخصیت شناسی باید به سایت inre.ir مراجعه نموده و به روشی که در قسمت قبل مقاله توضیح داده شد، در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند.

برگزاری آزمون شخصیت شناسی استخدامی بخش خصوصی ۱۴۰۱ به صورت اینترنتی بوده و در مهلت زمانی مقرر داوطلبان باید نسبت به شرکت در این آزمون اقدام نمایند. برگزاری آزمون شخصیت شناسی ساعت خاصی نداشته و در بازه زمانی تعیین شده در اطلاعیه های سایت، داوطلبان می توانند در آزمون شرکت نمایند.

پس از اتمام زمان برگزاری آزمون شخصیت شناسی 1401، امکان شرکت در آزمون برای متقاضیان وجود ندارد. داوطلبانی که در آزمون شخصیت شناسی شرکت نکرده باشند، از ادامه روند آزمون حذف شده و قادر به شرکت در آزمون کتبی استخدام بخش خصوصی نخواهند بود.

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در نحوه برگزاری آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی 1401، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا اطلاع رسانی می شود.


سوالات آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱

آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی و فناور در سال 1401، به منظور شناخت ابعاد شخصیتی افراد و تطابق هرچه بیشتر این ویژگی ها با مشاغل مناسب، برگزار می شود. داوطلبان واجد شرایط آزمون استخدامی بخش خصوصی، در مهلت مقرر می توانند نسبت به ثبت نام در آزمون شخصیت شناسی و پاسخ دادن به سوالات آزمون به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

هر یک از آزمون های شخصیت شناسی که در آزمون استخدامی شرکت های خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد، ابعاد مختلفی از شاخصه های داوطلبان را نمایان می سازد. این آزمون های شخصیت شناسی در ادامه مقاله توضیح داده شده است.

آزمون  MBTI

تست مایرز-بریگز یا همان آزمون MBTI یکی از معروف ترین آزمون های تیپ شناسی بوده که با بررسی چهار بعد اصلی شخصیت فرد شامل درونگرایی و برونگرایی، حسی و شهودی، منطقی و احساسی، قضاوتی و ادراکی، افراد را در 16 تیپ شخصیتی دسته بندی می نماید. با استفاده از آزمون MBTI، مدیران شرکت ها با خصوصیات رفتاری و توانایی های داوطلبان آشنا شده و می توانند آنها را در جایگاه شغلی مناسبی در سازمان خود قرار دهند.

آزمون  DISC

تست رفتارشناسی DISC، رفتار افراد را بر اساس ویژگی های اساسی رفتاری برتری طلبی، تاثیرگذاری، ثبات و تطابق می سنجد. با استفاده از آزمون دیسک، صفات رفتاری داوطلبان توسط شرکت ها سنجیده شده و میزان سازگاری رفتاری شان با شرکت و موقعیت شغلی نمایان می شود.

آزمون علاقه‌مندی شغلی  (My Next Move)

آزمون علاقه مندی شغلی در شش تیپ شخصیتی قراردادی، جستجوگرانه، هنرگرایانه، واقع‌گرایانه، جامعه‌گرایانه و کسب‌ و کارگرا، افراد را بررسی کرده و مناسب ترین مشاغل با علاقه مندی های داوطلبانی که در رشته های مورد نیاز آزمون بخش خصوصی تحصیل کرده را معرفی می نماید.

آزمون  NEO

این آزمون شخصیت شناسی پنج عامل کلیدی عصبیت، برونگرایی، گشودگی یا انعطاف پذیری، توافق پذیری یا دلپذیر بودن و با وجدان بودن و مسئولیت پذیری، را مورد بررسی قرار داده و داوطلبان و مدیران شرکت ها را با تمایلات رفتاری داوطلب آشنا می کند

آزمون هوش هیجانی (bar-on)

هوش هیجانی افراد تاثیر زیادی بر موفقیت و شکست آنها داشته و آزمون هوش هیجانی از این حیث دارای اهمیت زیادی است. این آزمون قابلیت ها، شخصیت ها و مهارت های غیر شناختی افراد را بر اساس مولفه های درون فردی، برون فردی، مدیریت استرس، توان سازگاری و خلق و خوی عمومی، بررسی می کند.

در صورت ایجاد هر گونه تغییر در سوالات آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی ۱۴۰۱، این مقاله به روزرسانی شده و همچنین در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا اطلاع رسانی می شود.

داوطلبان با مطالعه مقاله زیر می توانند از میزان ظرفیت آزمون استخدامی بخش خصوصی مطلع شوند.

برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام و برگزاری آزمون شخصیت شناسی استخدامی شرکت های خصوصی 1401، سوالات این آزمون و همچنین در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام درباره آزمون شخصیت شناسی، با سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاوره هیوا اطلاعات کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین می توانید با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های استخدامی هیوا از آخرین اخبار این حوزه مطلع شوید.

سوالات متداول


1- ✔️زمان ثبت نام آزمون شخصیت شناسی استخدامی بخش خصوصی چه زمانی است؟

✔️زمان ثبت نام آزمون شخصیت شناسی استخدامی بخش خصوصی در مرداد و شهریور بوده که تاریخ دقیق آن در این مقاله توضیح داده شده است.

2- ✔️نحوه برگزاری آزمون شخصیت شناسی استخدامی بخش خصوصی چگونه است؟

✔️نحوه برگزاری آزمون شخصیت شناسی استخدامی بخش خصوصی به صورت اینترنتی در سایت inre.ir بوده و نحوه شرکت در آزمون در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

3- ✔️سوالات آزمون شخصیت شناسی استخدامی بخش خصوصی چیست؟

✔️سوالات آزمون شخصیت شناسی استخدامی بخش خصوصی در حوزه آزمون MBTI، آزمون DISC و ... بوده که در این مقاله این سوالات به طور کامل توضیح داده شده است.



منبع: www.heyvagroup.com