تست شخیصت شناسی

انواع تست های مشاوره قبل از ازدواج

انواع تست های مشاوره قبل از ازدواج

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 06 مهر 1401 ساعت 18:48

تست شخیصت شناسی

gtg-1.jpg

Types-of-marriage-tests-1-420x280_c.jpg

در تمامی مقالاتی که در زمینه ازدواج در سایت قرار داده‌ایم به این موضوع پرداختیم که شناخت قبل از ازدواج بزرگ‌ترین کمک را به موفقیت در ازدواج می‌کند. این شناخت از طریق مختلفی به دست می‌آید. توصیه متخصصان به تمامی افرادی که قصد ازدواج دارند این است که از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرند. روانشناس با مصاحبه بالینی و انجام تست‌های شخصیت شناسی به زوجین در به دست آوردن شناخت کامل و اصولی از یکدیگر کمک شایانی می‌کند. انتخاب همسر تمامی جوانب زندگی را تحت شعاع خودش قرار می‌دهد و به همین دلیل است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. توجه نکردن به تفاوت‌های شخصیتی، اختلافات فرهنگی، مذهبی، قومیتی، اقتصادی، اجتماعی و طبقاتی مشکلات متعددی را بعد از ازدواج برای زن و شوهر به وجود می‌آورد.

زوجین هر چه به هم شبیه‌تر باشند و از خصوصیات رفتاری هم آگاهی داشته باشند، زندگی با دوام‌تری را تشکیل خواهند داد. انواع تست‌های روانشناسی که توسط روانشناس انجام می‌گیرد به آشنایی زوجین از همدیگر و پیش بینی سطح کیفیت در آینده کمک بزرگی می‌کند. جملاتی مانند ازدواج مانند هندوانه در بسته می‌ماند با پیشرفت علم و مدرن شدن جوامع کمرنگ شده است و افراد با کمک امکانات موجود می‌توانند با اطمینان بیشتری در مسیر زندگی قدم بردارند.

مزایای تست‌های پیش از ازدواج

در تحقیقات به عمل آمده یکی از اصلی‌ترین دلایل طلاق عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر بوده است. آمار بالای طلاق نشان دهنده همین موضوع است که با شناخت کافی زندگی موفق‌تری را رقم می‌زنیم. حتی درصدی از زوجین که طلاق خود را به صورت قانونی ثبت نمی‌کنند به طلاق عاطفی دچار می‌شوند. آن‌ها مانند یک همخانه تنها زیر یک سقف بدون هیچ مهر و محبتی زندگی می‌کنند. میزان رضایت زندگی از انتخاب همسر مناسب، تاثیر مستقیم می‌گیرد. از مزایای اصلی انجام انواع تست ازدواج به همین شناخت کافی می‌توان اشاره کرد.

نگاهی مختصر به انواع تست ازدواج

تست‌های روانشناسی انواع مختلفی دارد و طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود. متاسفانه بسیاری از مجلات زرد و یا سایت‌های غیرتخصصی، تست‌هایی نامعتبر را با عناوین انواع تست ازدواج در دسترس عموم قرارمی‌دهند و دید بسیاری از افراد را به این روش علمی بدبین می‌کنند. تست‌های معتبر در تشخیص بیماری، شناخت از فرد، میزان هوش و استعداد، شناخت توانایی و مهارت‌ها و… کمک بزرگی می‌کنند. در تست‌های شخصیت و پیش از ازدواج هم تنوع زیادی وجود دارد.

یکی از نمونه تست‌های شخصیت، تست هارتمن است که در آن شخصیت افراد در چهار رنگ طبقه بندی می‌شود. رنگ زرد، نماد لذت و تفریح، رنگ سفید به معنای آرامش و صلح، رنگ آبی نشان دهنده صمیمیت و رنگ قرمز مفهوم قدرت را می‌رساند. با توجه به تست‌های شخصیت شناسی هارتمن می‌توان از ارزش‌های محوری شخص اطلاعات کافی به دست آورد. از انواع دیگر تست‌های روانشناسی می‌توان به نئو، تست عشق استنبرگ، تست بلوغ عاطفی، تست تعارضات زناشویی، تست بندرگشتالت، تست شخصیت شناسی، ام ام پی آی، تفاهم زوجین، سازگاری زوجین، تعارضات زوجین، کیفیت زندگی، طرحواره و… اشاره کرد.

Types-of-marriage-tests-2.jpg

اهمیت انجام تست توسط روانسنج

همان طور که گفته شد تست‌های نامعتبر بسیاری در دسترس است و همچنین تفسیرهای ناصحیح از تست‌های معتبر نتیجه درستی را به افراد نمی‌دهند. از همین رو اهمیت انجام و تفسیر تست توسط متخصص دیده می‌شود. رشته روانسنجی در بین تخصص‌های رشته روانشناسی بر روی انجام تست و تفسیر آن تمرکز دارد. مرکز مشاوره شکرانه با داشتن کادری مجرب و روانسنج متخصص با علمی‌ترین شیوه انواع تست‌های شخصیت را انجام می‌دهد. جدای از انتخاب تست مناسب برای هر فرد، شیوه صحیح اجرای آن و نحوه تفسیر دقیق هم برای ارائه کامل نتیجه الزامی است.

سخن آخر

ازدواج تصمیمی حیاتی و مهم در زندگی هر فرد به شمار می‌رود چرا که بر روند کلی زندگی اثرگذار است. امروزه تحقیقات محلی، پرسش از دوست و آشنا، پرسیدن سوالات مهم قبل از ازدواج، شناخت حضوری و… برای رسیدن به شناخت کامل، کافی نمی‌باشد. عوامل بسیاری مانند مدت زمان کم، رودربایستی آشنایان، عدم صداقت و… می‌تواند تصویر نادرستی در ذهن ما ایجاد کند. اما با انجام تست‌های شخصیت‌شناسی، ویژگی‌های رفتاری فرد به طور صحیح مشخص می‌شود. همچنین مشاوره خانواده با تجربه و مهارتی که دارد به شناخت خوبی از هر دو طرف می‌رسد. در واقع اهمیت تست‌های قبل از ازدواج از همین مسئله نشات می‌گیرد و در آینده زوجین بسیار تاثیرگذار است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟


منبع: shokranehcc.com



ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر